donderdag 6 oktober 2011

Rondje UT...




Mijn wandeling met Jip begon hier, aan de leestafel van het informatiecentrum, omdat er net toen ik begon te lopen een stevige bui uit de lucht kwam..
Toen ik even snel en aandachtig een artikel over konijnen in een nummer van Grasduinen aan het lezen was, bleek ik het onderwerp van gesprek van twee kleuterjochies te zijn: "Het is een neppe". "Nee, hoor, volgens mij niet" "Jawel!" Toen ik reageerde met:"Ik ben heel echt, hoor", zei het ene jongetje slim:"Toen ik de hond zag bewegen, wist ik dat jij ook echt was!"
Heerlijk, toch?

Algauw was het droog en kon ik met Jip op pad. Een paaltjesroute van 7.7 km over het bossige terrein achter het Ledeboerpark, dacht ik, maar het bleek hoofdzakelijk een rondje over het universiteitsterrein te zijn...Langs het verdronken kerktorentje, langs winkeltjes en studentenwoningen én langs vele vijvers, wat toch ook leuk was:




Een heel opvallend kleurend blad...


Appelsoep! Van een appelboom die vlak langs de sloot stond..


Eén van de natuurspeelplaatsen in het Ledeboerpark:


En herfstige besjes:


Hieronder de Callicarpa of Schoonvrucht, met bessen die de hele winter mooi blijven en die zo bitter smaken dat ze niet door vogels gegeten worden..


Wat mij betreft is de herfst welkom, hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten