zaterdag 22 oktober 2011

BSO-verhaal..

Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst (en als eerste) in de bieb voorgelezen aan een groepje BSO-kinderen. Het was best een uitdaging om zowel 4-als 7-jarigen te boeien met één en hetzelfde verhaal...dus ik heb alles uit de kast getrokken!
Ten eerste het prentenboek "De Kindereter" en -mocht er voldoende tijd zijn - "Schatje en Scheetje". Verder een lange jas van mijn moeder, een hoedje, zonnebril en snor; dit om mezelf te vermommen, daar ik de kinderen in een inleiding wilde verklappen iets gestolen te hebben, dat ik bij gedimd licht en in een zak beschenen door een zaklantaarn zou tonen. De leidsters - met de vingers in de oren - mochten later voelen en raden. En controleren of deze écht niets konden horen mocht met een "verboden" woord...gegiechel gegarandeerd! Temeer nog daar de coördinator, die er even bij bleef zitten, vol enthousiasme meespeelde!
Daarna heb ik me zó op het verhaal gestort dat ik er naderhand een pijnlijke keel van had..
Maar niet voor niets: de coördinator had het "geweldig leuk" gevonden en ik hoop de kinderen ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten