donderdag 10 november 2011

Emulate..


De zevende opdracht was er eentje voor twee dagen: hij was dan ook niet eenvoudig! De bedoeling was om een bekende foto of een lievelingsfoto van een CD-hoesje zo nauwkeurig mogelijk te kopiëren..
Ik wist niet goed wat uit te zoeken en heb overal gekeken op internet: stillevens van groenten, honden, CD-hoesjes...
Maar uiteindelijk was ik eruit: het is een van de nieuwste foto's van Anne Geddes geworden, met een baby'tje in een nestje van wol. Toevallig had ik een hoop vulwol..
Ik heb een hele ministudio opgebouwd onder mijn dakraam, met een lap stof als achter- en ondergrond, en een gekleurde lamp achter me op een hoge kruk. En dan kwam er ook nog wat nabewerking aan te pas...
En hoewel de foto niet helemaal hetzelfde is geworden, ben ik er wél tevreden over! De zachtheid zit erin..
Het origineel kun je vinden op de site: www.annegeddes.com

1 opmerking: