zondag 11 augustus 2013

Bibliotheek...

Gisterenmiddag wilde ik ook nog even naar de bieb, om een gereserveerd prentenboek op te halen (De Gruffalo). Pippa wilde erg graag mee naar onze mooie vernieuwde bieb - ze is ook gek op boeken - dus heb ik haar maar weer meegenomen. Achterop de fiets. 
Toen we op de kinderafdeling aangekomen waren, bij de ronde bank, keek ze eerst haar ogen uit naar al die leuke boeken...



En al snel was ze helemaal verdiept in een boek...


Nadat ik even zelf boeken was gaan kijken (ik heb mezelf ervan weerhouden weer boeken mee te nemen; ik heb steeds al zo'n waslijst!), trof ik haar languit liggend aan:


Heerlijk, zo'n boekenwurm! Ze was ook de bibliothecaressen opgevallen, die haar geweldig vonden en even een praatje met ons maakten. Ze vroegen of de projectleidster van de VoorleesExpress haar al gezien had? Nee, dus. Dat gaat dan straks wel gebeuren, denk ik. En dan kan ik er echt niet meer onderuit om Pippa ook mee te nemen naar de voorleeskindertjes...Leuk, maar ook erg spannend! Want heeft ze al genoeg een eigen karaktertje? Kan ze goed praten met en inspelen op de kinderen, als een kind?
We zullen het zien! Ik heb in ieder geval al een leuk begin voor het fotoboek! En nu ik begonnen ben, wil ik wel achter elkaar doorgaan!

1 opmerking: