maandag 18 maart 2013

Klein bezoek, grote gevolgen...

Een paar nachten geleden hoorde ik een duidelijk gerommel aan de bergingkant van mijn bovenverdieping (onder het schuine dak). Eerst schrok ik, maar toen ik ging kijken, bleek het geluid uit mijn kerstmand te komen...Een muis?? Terwijl ik een hond heb die een paar meter verderop slaapt? Blijkbaar wel! Ik hoopte hem of haar afgeschrikt te hebben door aan de mand te schudden, maar nee hoor! Een paar nachten later hoorde ik weer allerlei getikkel en gerammel. "Geluiden van een muizenspeelplaats", dacht ik, "het moet leuk zijn voor een muis, al die spulletjes van mij".
Verder even niet meer aan gedacht, tot ik een bak uit een kastje trok en de nodige keutels, plasjes en sporen van een nest aantrof...
Dan maar actie! Gisteren heb ik de hele zolder op zijn kop gezet en wat ik vond, duidde op een veel langer verblijf...Al schoonmakende kwam ik erachter dat er ergens in de hoek een gat zat en daar heb ik een muizenkooitje neergezet. Vannacht om 2.15 uur was het raak: een verwoed gerammel! 
Vanmorgen heb ik het beestje op de fiets naar het bos gebracht, maar niet voor er een paar foto's van te hebben gemaakt, zo'n schatje!




En straks ga ik maar op zoek naar een gatenvuller...en veilige plastic boxen voor mijn lapjes en andere dingen.
Van de weeromstuit heb ik nu "last" van een vreselijke weggooiwoede; ik kijk voortdurend overal in huis naar wat ik nog meer weg kan gooien. Een beetje ruimte maken in een klein huisje is ook niet verkeerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten