zondag 10 juni 2012

Tekentochtje!

Ter variatie ben ik vanmiddag op pad gegaan met een rugzakje met daarin een schetsboekje en een busje fineliners (jaha, gewaagd maar je leert er beter van tekenen dan met een potlood, las ik). En natuurlijk kon ik mijn camera niet thuis laten, dus hier een paar plaatjes:



Eindelijk is het me weer eens gelukt iets op papier te zetten!

Ik kreeg hier nog gezelschap van een vader en dochter, die met achter op de fiets meegenomen plastic bakken naar het stroompje gingen...De vader ging er met zijn slippers middenin staan en begon water te scheppen! Wat bleek? Ze hadden water en plantjes nodig voor de al eerder ontvoerde stekelbaarsjes die ze na verloop van tijd in hun eigen vijver wilden uitzetten...tja..


Het zonnetje begon vanmiddag lekker te schijnen en de ezels genoten er ook van, zo te zien: ze gingen lekker in het zand liggen rollen. Jammer genoeg was ik net niet snel genoeg met het nemen van een foto..
Jip ging trouwens ook rollen... in de - gelukkig droge - mest die een eind verder naast het zandpad lag. Geen knoeiboel dus maar wel parfum! Thuis snel met een hondenlotion er tegenaan!


En ook werd er lekker tegen het hek geschurkt:


En na 3(!) uur kwam ik om 19.30 uur moe maar voldaan weer thuis.
Om te herhalen!

2 opmerkingen:

  1. Mooi! En goed zo. Dat is iets dat ik ook al heel lang wil doen..met een schetsboek de hort op en tekenen. Dat lijkt me zó ontzettend rustgevend...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je in de natuur hebt zitten tekenen.
    Toch nog weer wat anders dan fotograferen, het is meer
    van jezelf. En wat je er van laat zien is erg leuk!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen