vrijdag 13 januari 2012

Photo Silly Light...

Fotograferen en wandelen helpen echt om me beter te voelen! Ik had de moed niet om te beginnen aan de cursus maar nu ben ik druk aan het inhalen.

De eerste opdracht was een opwarmertje: 25 foto's nemen terwijl je loopt...zonder te stoppen om een compositie te maken! En wederom levert zo'n oefening leuke en onverwachte resultaten op:




Opdracht 2: met de camera in zwart/witmodus 50 foto's nemen van je huisdier en gewoon maar raak knippen! Ik houd van close-ups maar bij Jip is dat altijd een beetje lastig: vaak is hij een en al haar en valt maar moeilijk te onderscheiden wat kop en staart is! Nog bemoeilijkt door het feit dat hij zeer vaak zijn ogen dicht heeft, als gevolg van zijn oogziekte... Kijk maar:



Maar hier zijn zijn ogen - hoewel dicht - toch te zien:


En deze vond ik gewoon leuk: snuit in de -koude! - wind:


Opdracht 3: a silly one! Een landschap maken van voedsel en dit fotograferen..
En tevens proberen er interessant licht bij te vinden...
Met daglicht lukte dat niet meer bij mij, tegen de tijd dat ik alle ingrediënten voor het landschap bedacht en gearrangeerd had, was het buiten al donker. Maar daarom niet getreurd, met een kleurenlamp kun je ook leuke effecten bereiken:


Aurora Borealis in een winterlandschap gemaakt van vanille-ijs, witlof, poedersuiker, wit brood en een sneeuwmankoekje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten