zaterdag 14 januari 2012

My precious...

De opdracht voor de zesde dag draait om het maken van een foto van iets dat - of iemand die - je erg dierbaar is. Daarbij moet je proberen een sfeer te creëren die je gevoelens weergeeft...
Eigenlijk hoort er ook een omgeving bij, alsof de foto een stilgezet beeld uit een film is, maar met een piano is dat wat lastig! Zou ik hem in een omgeving plaatsen (als dat al zou kunnen, praktisch gezien!), dan zou de afstand die je dan neemt tot het voorwerp afbreuk doen aan het gevoel, denk ik.
Maar dan ineens bedenk ik dat als ik een statief gehad had, ik mijn spelende handen erbij op de foto had kunnen zetten...dát had nog iets toegevoegd!


Waarom is mijn piano mij zo dierbaar?
Omdat het een oude is, met liefde (en een grote klankkast) gemaakt; er zit zelfs een houtsnijwerkje in!
Omdat er allerlei geld in zit, ook dat wat ik als kind gekregen heb, van mijn opa en oma, beloningen voor rapporten, geld voor verjaardagen etc;
Omdat hij een prachtig helder en sprankelend geluid voortbrengt;
Omdat pianospelen mij goed doet!
Weer beginnen dus...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten