woensdag 29 januari 2014

En dan nog...


...deze winterse dame, een "paper doll" die ik gemaakt heb naar aanleiding van het boek "Kind van sneeuw" van Eowyn Ivey dat ik aan het lezen ben. Een wintersprookje in de vorm van een roman!
En ik heb haar niet zomaar gemaakt, want ik ben begonnen aan een illustratiecursus van een jaar, via internet! Met de naam "Year of the fairy tale." Zij was een voorafje.
Voor mijn eerste sprookje, De kikkerprinses (Russisch) ben ik deze dagen druk bezig met het schetsen van prinsessen en kikkers!
Ik maak daarbij gebruik van foto's op internet, en heb al een interessante overeenkomst ontdekt tussen een illustratie van een professioneel illustrator en een kikkerfoto, waar ik mee aan het worstelen was:



Ook zij doen dus niet alles uit het hoofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten