woensdag 19 juni 2013

Dierentuin!

Jip is trouwens op het moment bij lange na niet het enige dier dat je in mijn tuin kunt vinden...
Ik heb mijn assortiment voederplekjes uitgebreid, omdat ik gelezen heb dat vogels zich veiliger voelen als er meer voederplekken dicht bij elkaar zijn. Zo kunnen ze elkaar helpen om ondertussen de omgeving in de gaten te houden.
Ik had al een rond voederhuis, een pindanetje en een (niet vaak gebruikte )silo. Deze laatste vul ik nu steeds bij; hij wordt druk bezocht door mussen! Een nieuw eekhoornvoederbakje op een andere plaats, een pindakaaspothouder en een lage voedertafel voor grondvogels completeren het geheel. Die tafel wordt trouwens in onbewaakte momenten ook graag bezocht door Jip, die het bakje met droge havermout leegeet! Alles wat je buiten vindt, is lekker...
En nu wordt mijn miniparkje niet alleen bezocht door allerlei zangvogeltjes, maar ook door een Vlaamse Gaai en een dikke duif (tja...), behoorlijk moedige merels, en zelfs een Bonte Specht, die snoept uit de pindakaaspot! En wat dacht je van een grote dikke egel op mijn voedertafel?
En bovenal niet te vergeten mijn zeer geliefde gast:





Door de ruit van de achterdeur gefotografeerd, maar een beetje bewerking doet al veel...
Genieten is dit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten