vrijdag 31 mei 2013

Stilte...


...maar achter de schermen gebeurt van alles!
Hier even een kijkje:



Hierboven een vriendje voor mijn bloemeneend, dat al een tijdje af is; een derde beestje is alweer in de maak...het wordt een watertrio.



En hier een verjaardagscadeautje voor een lief en erg leergierig Chinees meisje van bijna zes jaar! Het is zo heerlijk om samen met haar bezig te zijn! Ik heb ook besloten om na het aflopen van de VoorleesExpress - over een week of zes al - door te gaan met voorlezen bij het gezin. Het maakt iedereen blij! En ik ben gek op het hele gezin, er is ook een heerlijk klein jochie van 20 maanden, dat heel lang de kat uit de boom gekeken heeft, maar me nu accepteert en ook interesse begint te tonen in boekjes...

Daarnaast ben ik nu begonnen met voorlezen bij een Italiaans gezin, maar ditmaal op eigen initiatief. Van een toevallige ontmoeting en gesprekje bij de bushalte kwam het een en ander. Eerst een paar - ook toevallige - ritjes samen in de bus, waarbij ik Jip bij het meisje van drieƫneenhalf jaar heb laten zitten, wat ze helemaal geweldig vond! Toen ik hoorde dat het Nederlands praten nog erg moeilijk is voor het meisje, heb ik voorgesteld om te komen voorlezen. De uitdaging hier lijkt er vooral in te zitten om het kind aan het praten te krijgen in het Nederlands; ze babbelt vlot en veel in het Italiaans, maar het Nederlands lijkt haar niet te charmeren...Italiaans is natuurlijk ook veel mooier! Ik ben dan ook druk bezig wat van deze prachtige taal te leren!
Bovendien komt er vandaag of morgen ook nog een baby'tje bij in het gezin, kan het nog leuker? Jawel, ook hier is iedereen blij, ik heb al te horen gekregen dat ik als een engel uit de lucht ben komen vallen, precies op het goede moment...



En hier nog even een romantisch plaatje van de voortuin, vanuit de gang. De blauwe regen is nu echt op zijn mooist! En (dat zou ik haast vergeten) Jip is een week geleden gewassen en geknipt; een heel ander hondje! En zo zacht...

Binnenkort weer meer, want er staat nog wat op stapel...

1 opmerking:

  1. Wat leuk om te lezen dat je zo lekker bezig bent. Super! Ik ben benieuwd wat er nog op stapel staat...

    BeantwoordenVerwijderen