zondag 19 februari 2012

Geslaagd bezoek!

In de trein op weg naar mijn vriendin heb ik nog naarstig zitten haken, maar uiteindelijk waren ze klaar, de "slangetjes" zoals ze door de kinderen gedoopt werden:


En ze bleken een groot succes: gedurende de dag werd er meermalen mee gespeeld - de beestjes gingen kussen, dansen en "slaapjes doen". En de oudste was onder de indruk van het feit dat ik ze zelf voor hen gemaakt had! Een groter compliment had ik me niet kunnen wensen...


Voor de knutselactiviteit had ik een zakje MDF-dieren meegenomen, die geverfd konden worden (met gewone én glitterverf!) en daarna versierd met kant-en-klare glazen mozaïeksteentjes. Een watervaste zwarte viltstift voor randjes en accenten en een doosje "wiebeloogjes" en bloemetjes had ik ook bij me. Verder nog plastic bordjes, kwastjes, schorten, lijm en wattenstokjes, een foto met voorbeelden en een zelfgemaakt voorbeeld.. Een hele menagerie maar het was het gesleep dubbel en dwars waard!

De jongste wilde, na het even aangezien te hebben, ook graag meedoen en heeft heel geconcentreerd zitten verven en, later in de middag, steentjes uitgezocht en geplakt die ik haar aangaf. Foto linksonder. En de oudste wist maar niet van ophouden: in eerste instantie heeft ze drie dieren gemaakt (op de foto), maar nadat we even naar het dorp waren gelopen voor een frisse neus, wilde ze er graag nóg een paar maken. En maar vragen:"Wanneer komt ze nou weer?","Jouw andere vriendinnen kunnen me niet zoveel schelen want die knutselen niet met me"...

Na het eten heb ik met de jongste ook nog even legpuzzeltjes gedaan op een tablet..én getekend! Verbazend wat dat kind al kan en zegt! En evenzo verrassend wat je met een tablet allemaal voor leuks kunt doen!

Ik ben helemaal opgefleurd van het bezoek!

Oh ja, en dit waren mijn (voorbeeld)knutsels:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten